Poniższe ceny są cenami brutto – potrzebujesz fakturę na firmę zgłoś ten fakt wcześniej zanim zostanie wystawiony paragon.
Poniższy cennik jest orientacyjny a przy kompleksowych usługach takich jak przygotowanie motocykla do sezonu ceny ustalamy indywidualnie w zależności od wykonanych prac, czasu spędzonego przy motocyklu.
Usługa | Cena (brutto) | |
1 | Roboczogodzina- *jeżeli z jakąś czynnością schodzi więcej niż 1h, (za każdą następną godzinę zniżka) | 120 * |
2 | Silnik | |
a) | Regulacja zaworów – cena uzależniona od ilości zaworów, metody regulacji, ilości wymienionych płytek, wymienionych uszczelek i innych elementów jak również od czasu spędzonego przy motocyklu. Inne czynności serwisowe możliwe do wykonania “przy okazji ” zaworów są dodatkowo płatne, ale w pakiecie zawsze taniej. Dlatego trzeba pytać o ewentualne rabaty. | 200-2000 |
b) | Wymiana oleju w silniku* wymiana filtra oleju w motocyklach wyposażonych w np. gmole i podóżki uniemożliwiające wymontowanie pokrywki filtra oleju ( np Suzuki VS 800, 1400 Intruder lub np. Yamaha XV 750 i 1100). | 40-150 *200-450 |
c) | Wymiana oleju w wale kardana *często znajduję uszkodzone gwinty lub korki; ewentualnie należy doliczyć naprawę gwintu lub cenę nowego korka | 30-80* |
3 | Zawieszenie | |
a) | Wymiana oleju w przednich teleskopach * bardzo rzadko wykonuję taką usługę jako samą, zawsze sugeruję kompletny serwis tj. rozłożenie i czyszczenie zawsze brudnych komponentów, weryfikacja ich stanu i wymiana potrzebnych części. | 150-300* za sztukę |
b) | Wymiana oleju + wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia + weryfikacja elementów. Stosuję zawsze wysokiej klasy olej syntetyczny. W praktyce korzystam z tabeli lepkości olei dostosowanych do danego motocykla – chyba że klient chce inaczej i podpisze takowe zlecenie | 200-500 za sztukę |
4 | Układ zasilania | |
a) | Synchronizacja gaźników | 200 – 800 |
b) | Czyszczenie gaźnika, regulacja i synchronizacja. Mycie rozłożonego korpusu w myjce ultradźwiękowej. Weryfikacja zużytych elementów typu dysze, zaworki iglicowe, membrany, iglice itd. * cena uzależniona od ilości spędzonego czasu. Często w starych gaźnikach trzeba wykonać czynności niestandardowe, a co za tym idzie czasochłonne. | * cena za rbh |
c) | Synchronizacja przepustnic – wtryski | 200-700 |
d) | Czyszczenie + synchronizacja przepustnic- wtryski. W zależności od ilości wymaganych czynności typu ustawienie TPS, składu mieszanki, dawki paliwa itp. | 250-850 |
5 | Filtr powietrza | |
a) | wymiana filtra powietrza (cena uzależniona od modelu motocykla – dostępność do filtra) – czasami cena wzrasta jeżeli jest utrudniony dostęp do filtra | 40-200 (chyba źe to GoldWing to 450 :)) |
b) | Czyszczenie i nasączenie filtra gąbki lub typu K&N | 60-200 |
6 | Koła | |
a) | Wymiana opony z wyważeniem (koło zdjęte z motocykla) | 50-100 |
b) | Wymiana opony z wyważeniem plus demontaż i ponowny montaż na motocyklu | 200-600 |
c) | Załatanie opony – w zależności od rodzaju naprawy, motocykla itp. | 50-250 |
d) | Wymiana opon dętkowych z wyważeniem + ewentualny demontaż i montaż kół | 70-150 |
e) | Utylizacja opony – jeśli chcesz zostawić stare opony- my musimy je zutylizować | 20 zł/sztuka |
f) | Wymiana łożysk / koło | 100-250 |
g) | Wymiana tarczy/szt | 120-250 |
h) | Sprawdzanie bicia osiowego i promieniowego obręczy koła (sprawdzenie ewentualnych uszkodzeń) *czasami muszę koło wymontować celem weryfikacji :)) Istnieje możliwość naprawy uszkodzonego koła w firmie zewnętrznej | 50-180* do 550 |
6 | Hamulce | |
a) | Wymiana klocków * nie zalecam wymiany samych klocków- zbyt często zasisk/pompa/prowadnice/uszczelniacze/przewody są uszkodzone. | 50-120/ zacisk * |
b) | Wymiana klocków (w tym czyszczenie tłoczków, wymiana płynu hamulcowego, odpowietrzenie) i przegląd zacisku- czyszczenie zewnętrzne, rozbiórka na części pierwsze, weryfikacja podzespołów, czyszczenie, ponowny montaż, odpowietrzenie, testy i ewentualne wstępne dotarcie | 120-250 zacisk |
c) | Odpowietrzenie układu/wymiana płynu – należy doliczyć cenę płynu | 30-150 |
7 | Skutery – przekładnie | |
a) | Wymiana paska, rolek, sprzęgła w zeleżności od wielkości skutera i modelu. Przy okazji weryfikacja stanu poszczególnych podzespołów i czyszczenie/przedmuchanie | 150-500 |
8 | Pozostałe usługi | |
a) | Podłączenie do komputera diagnostycznego, kasowanie błędów, zmiany/resetowanie sterowników CDI w zależności od sposobu połączenia i czasu spędzonego na komunikację :))) | 150-450 |
b) | Wymiana świec 1szt | 40-250 |
c) | Ocena stanu technicznego motocykla np. przed zakupem (czasami trzeba rozkręcić kilka elementów żeby sprawdzić) | 100-400 |
d) | Wymiana łożysk główki ramy | 250-600 |
e) | Pomiar ciśnienia kompresji | 50-160/szt |
f) | Wymiana napędu (w zależności od sposobu wykonania) zakuwka/zapinka * w niektórych modelach np: Kawasaki Versys, ER6, ZX6 zapiekają się nakrętki przedniej zębatki | 220-650* |
g) | Wymiana sprzęgła (tarcze- należycie namoczone, przekładki, sprężyny, uszczelka, ewentualnie weryfikacja kosza sprzęgłowego, łożysk, wysprzęglika itd) Motocykle typu V i boxer (np. BMW) | 250-600 600-1500 |
h) | Wymiana łańcuszka rozrządu (cena uzależniona od sposobu i poziomu trudności np. z zakuwaniem / bez zakuwania) * często przy tym regulacja zaworów, wymiana świec i inne konieczne czynności | 350-1500 |
i) | Czyszczenie, smarowanie i regulacja naciągu łańcucha napędowego | 80-250 |
10 | Montaże | |
a) | stelaże | 200-700 |
b) | szyby | 100-500 |
c) | crashpady * czasami wymagane wiercenie otworów w owiewkach, często poprawianie gwintów lub usuwanie zapieczonych/zaśniedziałych śrub | 200-700* |
d) | grzane manetki | 200-600 |
e) | alarm | 200-700 |
f) | kufer | 200-600 |
g) | dodatkowe światła | 200-650 |
h) | gniazdo zapalniczki | 100-350 |
i) | wyświetlacz biegów – w zależności od modelu motocykla | 200-900 |
j) | demontaż i montaż osprzętu motocykla przed i po naprawie (cena zależy od budowy motocykla) | 100-500 |